Thursday, January 29, 2009

פאונדרס מציגה את סקירת השוק הפיננסי בויאטנם

סקירת השוק הפיננסי בויטנאם

התמודדות וייטנאם עם המשבר הכלכלי העולמי

אסטרטגיה חדשה לייצוב הכלכלה בוייטנאם

ב-20 לאוקטובר 2008 הוריד הבנק המדיני של וייטנאם (SBV) את שיעור הריבית העיקרית באחוז אחד ל-13 אחוז, במטרה לשפר את תנאי ההלוואות לחברות המודאגות.
יושב ראש איגוד התעשייה והמסחר של וייטנאם אמר ל"חדשות וייטנאם" שההחלטה לצמצם את שיעורי הריבית הייתה החלטה טובה. "אני מעריך ששיעורי הריבית ירדו ב-2.5 אחוז מידי שנה, ותאגידי ההון שנמצאים כרגע במשבר יוכלו להתאושש".
יושב הראש של וייטקום בנק (VIETCOMBANK) אמר ל"חדשות וייטנאם" שעם החלטות אלו, יהיה בידי הבנק הון נוסף שיסייע לו להמשיך בפעילותו והוא יוכל להמשיך ולצמצם את שיעורי הריבית על ההלוואות.

המאמצים של הממשלה לייצב את הכלכלה בעזרת מימון הגדילה את השליטה על האינפלציה, אטרקטיביות הפקדות הדונג גדלה ונראה שיפור באיזון התשלומים. חלק מאסטרטגיה החדשה היא לשלוט על האשראי והדרישה, ולשמור על הריבית יציבה.
פעולות ממשלתיות לקידום יציבות שוקי ההון
משרד התעשייה והמסחר אמר שהסחורה ושווקי ההון מתפתחים בצורה חיובית, למרות המשברים בכלכלה העולמית .במשרד התעשייה והמסחר צופים שבחודש הקרוב מחירי הסחורה יתייצבו או אפילו יעלו מעט, כיוון שהמחירים בעולם במגמת עלייה וכך גם הדרישה לסחורה בשוק המקומי. מדד המחירים לצרכן (CPI) הראה שבאוקטובר צפויה עלייה של 0.2%.
משרד הפיננסים מתכנן להשתמש בתקציבים שלו במטרה לתמוך בעסקים שנפגעו. הוא יסייע בנוסף לחברות לרכוש סחורות ייצוא. המשרד גם מקווה להביא לירידה בייבוא עודפים ודברים שאינם חיוניים כלל.
משרדי המדע, הטכנולוגיה, הרפואה ומשרדים נוספים אמרו שהם יבדקו ויפרסמו תקני איכות לסחורות שנמכרות בשוק המקומי.המשרד מעודד בקרה על ייבוא מתכות, זאת במטרה לספק מתכת לייצור פלדה, ולצמצם את ייבוא העודפים.
הבנק הלאומי של וייטנאם הודיע שהוא יהדק את המדיניות הכספית בשוק המקומי, כשהוא עוקב אחר ההתפתחויות בשווקי ההון העולמיים, וייפקח אחר פעולות בבנקים למסחר כדי שהניהול יהיה נכון והוגן.כאשר הפתרונות יצאו לפועל, משרד התעשייה והמסחר הודיע ששוק הסחורה המקומית צפוי להישאר יציב, ללא עליות מחירים פתאומיות ברבעון האחרון של שנה.
סקירה מצבה הפיננסי של ויטנאם באמצעות מומחים מתחום הכלכלה
עורך הדין פרד בורק, המגשר של VBF אמר לקבוצה של מאות אנשי עסקים ופקידים רשמיים של ממשלת וייטנאם כי "על בסיס התפתחות הייצוא , היצרנים והיצואנים של וייטנאם מתמודדים עם כל אתגרים החיצוניים שהביא המשבר."

מרטין רמה, מנהל הבנק העולמי, אמר שהאינפלציה אינה מהווה יותר אתגר קשה לוייטנאם, אך המדינה חייבת למצאו דרכים להתמודד עם קשיים הנגרמים על ידי הירידה בביקוש של הצרכנים.
לדברי מנהל הבנק העולמי, למרות שנזקי המשבר הכלכלי העולמי הוגבלו, ישנו בזבוז עולמי גדול. למרות זאת, היצוא של וייטנאם לא יסבול מכך בגלל שיעור הצמיחה הגבוה של המדינה.

במהלך פגישותיו של פורום העסקים הוייטנאמי בשנה שעברה, תורמים הבטיחו לתרום יותר מ- 5.4 מיליארד דולר לפיתוח תוכניות וייטנאמיות שנועדו לקדם ולשפר את מצבם של מיעוטי היכולת בוייטנאם. משרד התכנון וההשקעות חזה שסכום הכספים הנתרמים השנה יגיע ל-5.2 מיליארד דולר, למרות שסיוע הפיתוח הרשמי הצטמצם.

נשיא לשכת המסחר בלימה, פיטר אנדרס, שיבח את וייטנאם על הצלחתה בתחום האינטגרציה הכלכלית ועודד את פיתוח משיכת המשקיעים.
הנשיא הוסיף שהמדינה אירחה את ועידת ה-APEC (Asia-Pacific Economic Cooperation) בשנת 2006 ובזכות חברותה בארגון היא משכה השקעות זרות ישירות רבות וכתוצאה מכך נהייתה אחת מעשרת האומות שמושכות את מספר המשקיעים הרב ביותר בעולם. כתוצאה מכך, וייטנאם רשמה עלייה משמעותית במחזור הייצוא בשנים האחרונות.

וייטנאם עלתה 6 מקומות בדירוג העסקי העולמי

וייטנאם טיפסה 6 מקומות, למקום ה- 65 מבין 82 מדינות הנכללות בדירוג העולמי הכלכלי לתקופה של 2009-2013.

המדינה דורגה במקום ה-71 במהלך התקופה שבין 2004-2008 בדוח הקודם של החברה למודיעין כלכלי בשיתוף פעולה עם הסניף של ארה"ב.

בעלון החדשות- "התחזית הארצית לאוקטובר 2008", אמרה החברה שהשותפות של וייטנאם עם הארגון הסחר העולמי (WTO) תעזור לשפר את הסביבה הכלכלית שלה, ווייטנאם תבצע התקדמות משמעותית בהתחייבויותיה לארגון הסחר העולמי- למשל מסחר ליברלי.

נכתב גם שבתקופה שבין 2009-2010, וייטנאם תשפר את הסביבה הכלכלית לחברות פרטיות אשר מיישמות את החוקים החדשים של הארגון, וב-2011-2013 חברות ממשלתיות נוספות יבצעו רפורמות ארגוניות בתוך עצמן.

No comments:

Post a Comment