Sunday, January 4, 2009

פאונדרס - בית השקעות רוכשת עוד נדל"ן בקנדה

מתארגנת קבוצת רכישה ישראלית להשקעה בבית המשטרה בקנדה
הבניין נרכש לאחרונה ע"י פאונדרס -בית השקעות לנדל"ן בעלות של כ- 3 מיליון דולר; העסקה מבטיחה תשואה שנתית של 10.5% עד סוף 2012
מערכת טלנירי 9/12/2008, 11:18חברת פאונדרס- בית השקעות בינלאומי לנדל"ן, רכשה לאחרונה את בית המשטרה של מחוז אונטריו בקנדה. היקף העסקה כ- 2.9 מיליון דולר . מדובר בנכס מניב המייצר תשואה שנתית של 10.5% נטו כאשר חוזה השכירות הנוכחי בתוקף עד לסוף 2012 וקיימת אופציה להארכת החוזה לשתי תקופות נוספות, של חמש שנים כל אחת. מהחברה נמסר כי הנכס נבנה בשנת 2002 בהזמנה מיוחדת ולשימושה הבלעדי של המשטרה ושטחו הבנוי כ- 750 מ"ר המשתרעים על קרקע של יותר מ-5 דונם.למצטרפים לקבוצת הרכישה - משקיעים פרטיים, פאונדרס מציעה הצטרפות לעסקה בסכום התחלתי של כ- 90,000 דולר קנדי. המשקיעים יהנו מדי רבעון מחלקם בדמי השכירות החודשיים , ובעת המימוש ייהנו המשקיעים גם מחלקם ברווחים.דנה תדמור, מנכ"ל פאונדרס, מציינת כי מדובר בעסקה המבטיחה תשואה שנתית יוצאת דופן של כ- 10.5%. בית המשטרה נבנה במיוחד עבור מטה המשטרה המחוזי וההערכות הן שהמשטרה תמשיך ותשכור את הנכס בעשרות השנים הבאות.פאונדרס איתרה את העסקה כעסקה בטוחה במיוחד בעלת שני מאפיינים קריטיים: שילוב בין לקוח עוגן – גוף ממלכתי - לטווח רחוק המבטיח הכנסה קבועה, מצד אחד, ותשואה גבוהה במיוחד באופן מיידי הנובעת מדמי השכירות קבועים, מצד שני. שני הפרמטרים הללו מבטיחים מסלול השקעה מוגן עם הכנסה קבועה גבוהה, ופוטנציאל מימוש במחיר כדאי תוך כשלוש-ארבע שנים בעת חידוש השכירות על ידי המשטרה.דווקא על רקע המשבר מסבירה תדמור כי: "בתנאי השוק הנוכחיים, על המשקיעים להשקיע באלטרנטיבות המבטיחות תשואה קבועה לפרק זמן ארוך מצד אחד, ובעלות בנכס מצד שני. בשוק בו המגמה הינה חזרה לכלכלה המסורתית, משקיעים יוצאים משוק ההון ומחפשים השקעות כדאיות ובטוחות בנדל"ן שיבטיחו להם תשואה משתלמת במינימום סיכונים."

פאונדרס - בית השקעות

בקנדה, אפשר להשקיע ואפשר להשקיע...
קנדה ידועה כמקום אשר מקנה למשקיעים תחושת בטחון.
דירוג ה- AAA הבינ"ל, בחירתה על ידי ה- KPMG כמדינה אשר כדאי ביותר לעשות בה עסקים, המים והנפט של המדינה, תורמים רבות לתחושה זו, ואף על פי כן, רבים המגיעים להחלטה להשקיע בנדל"ן מניב בקנדה בגלל יציבותה הכלכלית של המדינה, מופתעים כל פעם מחדש כאשר בנוסף להשקעה הסולידית ולתשואה לה ציפו הם מקבלים בסוף "קצת יותר...".
נכסים מניבים להשקעה


משקיעים נבונים ומנוסים כבר למדו שבמקום יציב וסולידי מבחינה כלכלית יש לאתר "ערך מוסף", כי כאשר הכלכלה איתנה וההשקעות מניבות מזה שנים רבות - הסיכוי לתשואה נאה מעבר למקובל - גבוה במיוחד. צריך רק לדעת לחפש, או - לתת למקצוענים לחפש עבורנו.

10 דברים שעל כל משקיע לזכור:
- בדומה לארה"ב, מאופיינת קנדה במערכת כלכלית בעלת אוריינטציית שוק, בדפוסי הייצור דומים ובסטנדרטים של חיי שפע
- הכלכלה הקנדית מדורגת בדירוג בינלאומי AAA על ידי S&P
- ה- KPMG בחר בקנדה כמדינה אשר כדאי ביותר לעשות בה עסקים
- בהשוואה ליתר מדינות מועדון ה- G8, קנדה התאוששה מהר מהמשבר הכלכלי שארע בעקבות אירועי ה- 11 בספטמבר.
- העודף התקציבי בשנת 2007 הסתכם ב– 13.8 מיליארד דולר, מאזן חיובי מזה שמונה שנים ברציפות הצפוי להישאר חיובי לפחות בחמש השנים הבאות.
- במדינת אלברטה מצבורי נפט מהגדולים בעולם (פי שמונה מבערב הסעודית), נתון אשר הפך אותה למוקד עלייה לרגל למהגרים מחפשי עבודה ולאחת המדינות הכדאיות ביותר להשקעה בצפון אמריקה.
- שעורי אי תפוסה ((Vacancy נמוכים מאפיינים את קנדה בכלל (10% ומטה) ואת מדינת אלברטה בפרט. הדבר נכון לגבי נדל"ן מסחרי, משרדים, תעשייה ומגורים.
- על פי מחקרים צפי הצמיחה של מדינת אלברטה יהיה מהיר פי חמש מכל מדינה אחרת בקנדה
- שעור האבטלה במדינת אלברטה הוא מהנמוכים ביותר בצפון אמריקה ועומד על כ- 3.5%
- מחקרים מורים כי מדינת אלברטה משמשת כמנוע הכלכלי של קנדה...

אז על מה מדובר?
כמו תמיד - מיקום, מיקום ושוב... מיקום.
הפרובינציות של קנדה מאופיינות כולן ביציבות כלכלית, אולם התבוננות מעמיקה מלמדת על השוני הרב בניהן. מבחינת המשקיע הנבון, הבוחן את כדאיות ההשקעה על פי מגוון רחב של פרמטרים ולא רק על פי יציבות כלכלית, יש למיקום ולפרמטרים הנוספים חשיבות רבה באיתור הזדמנויות להשקעה.

אונטריו (הכוללת את העיר טורונטו)
המדינה / הפרובינציה? הקרובה ביותר לחוף המזרחי של ארה"ב ולניו - יורק. מאוכלסת בחברות אמריקאיות רבות ומושפעת יותר מאזורים אחרים במדינה ממדיניות ומכלכלת ארה"ב.
וונקובר
פרובינציה מרהיבה ובה עיר (וונקובר) מרגשת, בה נפגשים אוצרות טבע, נופים יוצאי דופן, בניינים היסטוריים ואווירה קוסמופוליטית. מדינת האופרה, הכנסים והקונצרטים המייצגת יותר מכל הצלחה ושפע (כאשר אלו קיימים...).בתקופות של האטה, ושפל כלכלי - יש להדגיש - התרבות גם היא בשפל והדבר בא לידי ביטוי גם בוונקובר.
קוויבק
מדינה / פרובינציה עצומה בגודלה הכוללת בשטחה ערים חשובות כמו מונטריאול וקוויבק. מפורסמת בנופי פרא וטבע בתולי לצד אזורים המיושבים בצפיפות. אע"פ שהמדינה נחשבת כקוסמופוליטית תושבי האזור מזוהים ברובם עם התרבות הצרפתית, זיקה עמוקה המהווה זכר לרצון העז להיפרד מקנדה ולהפוך למדינה עצמאית לפני כ- 40 שנה. עד היום מאופיינת קוויבק במחלוקות תרבותיות ותחרותיות רבה הפוגמים ביציבותה.
אלברטה
סוד גלוי הוא בקרב המשקיעים! אלברטה, מדינה בה שוכנים זה לצד זה טבע פראי, עתודות נפט (פי 8 מהכמות בערב הסעודית) וקרקעות לרוב, מאופיינת בכל מה שחושק בו המשקיע הממוצע: רגיעה, שפה מוכרת, זמינות, מיסוי נמוך, וחוקים ברורים. בעידן הנוכחי, כאשר ארה"ב מותירה מחוץ לתחום את מצבורי הנפט באלסקה, והמצבורים במזה"ת אינם באים בחשבון בגלל המצב הפוליטי, הופכת אלברטה למקור בלתי נדלה עבור שכנתה, והצורך והרצון לקרבה בין השתיים גדול מתמיד. ההתנהלות הבנקאית הדומה והשפה המוכרת מסייעים אף הם ואלברטה הופכת למקור להפקת נפט (זול יותר) ולעתודות קרקע מניבות המייצרות עוד ועוד תעסוקה ומושכות מהגרים מקנדה וממדינות אחרות.
איפה באלברטה? דרום אונטריו, קלגרי ואדמונטון מהווים את מרכז הכובד הכלכלי של המדינה.
תמונת המצב באלברטה מלמדת כי הכלכלה היצרנית היא אבן שואבת ליזמים ולמועסקים ומצבה של המדינה מעולם לא נראה מבטיח יותר...

לסיכום, על השאלה "למה דווקא קנדה?" ניתן לענות באמצעות מילה אחת: יציבות. אך על השאלה "איפה בדיוק?" לא ניתן לענות בשליפה. מהמאמר עולה כי אלברטה מהווה מוקד עניין למשקיעים, ולא בכדי. אם אינכם בטוחים בהחלטתכם מעל ומעבר לכל ספק - תנו למומחים לנדלן קנדה לסייע....

המאמר נכתב על ידי אורי עצמון, משנה למנכ"ל בית ההשקעות founders