Tuesday, January 13, 2009

פאונדרס מציעים עסקת נדלן במונטנגרו

עסקת בוטיק למשקיעים ישראלים בקרקע חקלאית במונטנגרו:

פאונדרס, בית ההשקעות לנדל"ן, מציע למשקיעים ישראלים
שותפות בקרקע בשטח של - 12 דונם המיועדת להקמת מתחם יוקרתי של דירות ומלון בוטיק בעיירת הנופש
הרציג נובי, במונטנגרו


חברת פאונדרס רכשה קרקע בשטח של כ- 12 דונם, המיועדת להשבחה בעיירת הנופש הרציג נובי, מונטנגרו. הקרקע, הממוקמת בשכונה היוקרתית- מלינה, על צלע הר, כ- 250 מ' קו אווירי לים, הינה קרקע "ירוקה" הנמצאת בתהליך השבחה מתקדם ועתידה לקבל בקרוב היתרי בנייה. מפאונדרס נמסר כי על הקרקע יקום מתחם של דירות יוקרה ומלון בוטיק, שישרת את האוכלוסייה המקומית ואת התיירים הרבים הפוקדים את המקום במהלך כל השנה.

העסקה שמציעה פאונדרס למשקיעים, היא שותפות בקרקע המיועדת לשינוי יעוד והשבחה גבוהה, תוך זמן קצר יחסית. שלב א' של רכישת הקרקע, שכבר הסתיים, התבצע ע"י קבוצת רכישה מטעם פאונדרס במחיר של 121 יורו למ"ר. כעת, נמצאת העסקה בשלב ב', שלב של קבלת אישורי אדריכל העירייה והרשויות, שנמצא כבר בעיצומו. מפאונדרס נמסר כי הקרקע צפויה להגיע לשווי של כ- 300 יורו למ"ר לאחר השבחה, לפני בנייה. חלקות דומות באזור, שעברו השבחה והתחלות בנייה, נמכרות ב כ-400 יורו למ"ר.

הרציג נובי היא עיירת נופש המונה 30,000 תושבים, קרובה לגבול קרואטיה ונהנית ממזג אוויר נוח כל השנה. העיירה שוכנת לאורך חוף הים (מפרץ קוטור) מתאפיינת בתיירות ערה, בעיקר מצד רוסים, סקנדינבים ובריטים, הנמשכים למזג האוויר הנוח ולאווירה הפסטורלית.

"אנו רואים במונטנגרו יעד אסטרטגי להשקעות נדל"ן בתקופה הכלכלית הנוכחית והמאתגרת", מוסרת דנה תדמור, מנכ"ל חברת פאונדרס, "מונטנגרו הינה מדינה קטנה ומתפתחת, בעלת תנאים נוחים לביצוע עסקאות ובפרט עסקאות נדל"ניות. כיום ניתן לבצע עסקאות, בהן יש רישום בטאבו של בעלות זרה מלאה על הקרקע. בנוסף, פשטות המנגנון הכלכלי ועידוד הממשל להשקעות זרות, תורמים לתנאים עסקיים נוחים".

מדינת מונטנגרו השוכנת על הים האדריאתי, זכתה לאחרונה לכינוי: "המונטה קרלו של הבלקן". מדובר באזור נוצרי של יוגוסלביה לשעבר, שנפרד ב- 2006 מסרביה. הרפובליקה הזעירה (כ- 800,000 תושבים) נהנית מצמיחה תיירותית הגבוהה באירופה- כ- 10% בשנה.

תעשיית התיירות במונטנגרו מרכיבה ש-70% מהכלכלה המקומית. תיירות זו מגיעה גם דרך הים, ביאכטות פרטיות. כיום מוקמת במונטנגרו המרינה הגדולה ביותר באירופה, כדי לתת מענה לכמות הרבה של כלי השייט המגיעים למונטנגרו. גם מותג הנופש היוקרתי בעולם: Four Seasons יכנס לראשונה בהיסטוריה למזרח אירופה וישים את דגלו במרינה החדשה. מעבר לגישה מהים, מושקעים כיום כספים רבים בנמל תעופה במונטנגרו, שהפך בשנה האחרונה, לנמל תעופה בינלאומי ועובר שדרוג שיאפשר לו לשרת את האזור כולו.

מפאונדרס נמסר כי רוכשי הקרקעות באזור הינם בעיקר רוסים, אנגלים וסקנדינבים המעדיפים, באווירה הכלכלית הנוכחית, להשקיע את כספם בנדל"ן ולהבטיח את הונם בנכס ממשי על פני להחזיק את הכספים בבנקים. רבים מהם הינם בעלי בית שני במונטנגרו. הון רוסי מושקע יחסית בקלות בנכסים במונטנגרו לאור העובדה שיש טיסות ישירות מרוסיה לטובת ואין דרישה של המדינה לוויזה.

פאונדרס הוא בית השקעות לנדל"ן בבעלות אנשי העסקים: דנה תדמור, טניה אמיד ואורי עצמון, המבצע השקעות ברחבי העולם. במהלך שנות פעילותה השקיעה החברה בנדל"ן מעבר לים היקפים של כ- 240 מיליון דולר. החברה שהוקמה לפני כ- 11 שנה מתמחה באיתור השקעות נדל"ן רווחיות, הן בתחום הנדל"ן ליזמות והן בתחום הנדל"ן המניב. החברה פועלת ומשקיעה בנכסים בקנדה, מונטנגרו, מזרח אסיה וארה"ב, עם משרדים בישראל, קנדה, ארה"ב ומזרח אסיה. בכוונתה לפעול גם באירופה במהלך 2009.